یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مديرعامل ايران سولار:

اولويت حوزه ي امنيت ارتباطات و اطلاعات توليد داخلي است

توکلي

جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴:۰۰


مديرعامل ايران سولار گفت:در حوزه ي امنيت ارتباطات و اطلاعات بايد به شکلي مديريت کنيم که به سمت توليد داخلي پيش برويم

وايمکس نيوز- احمد توکلي مديرعامل شرکت ايران سولار به لزوم امنيت در دنياي امروز چنين اظهار نظر کرد، اقتصاد زيربناي زندگي اجتماعي است و امنيت زيربناي رشد اقتصادي محسوب مي شود. از آنجايي که ارتباطات از حوزه ي کشور و اقليمي خارج شده و شرکت ها و کشورهاي مختلف با تهديدات امنيتي مختلفي روبرو هستند و در نتيجه بديهي است که شرکت ها و سازمان هاي ما بايد بيشترين اطلاعات و جديدترين فن آوري ها را به کار بگيرند.
وي با اشاره به اين که عمده ي محصولات کشور در حوزه ي امنيت ارتباطات از خارج کشور تهيه مي شود، حرکت به سمت توليد در اين بخش را ضروري دانست و گفت، ما به دليل حضور نيروهاي جوان و استعدادهايي که در کشور نهفته است و انگيزه اي که ملت ما دارند، بايد به شکلي مديريت کنيم که به سمت توليد داخلي پيش برويم.
توکلي در ادامه با اشاره به دغدغه هاي موجود در اين حوزه چنين اظهار نظر کرد، يکي از نگراني هاي ما تهيه کردن تجهيزات است که به دليل تحريم ها با مشکلات زيادي روبرو شده ايم. سيستم هاي اين صنعت هر روزه در حال تغيير هستند و نياز به ارتقا دارند و مجبور هستيم که هزينه هاي زيادي را براي ارتقاي آنها بپردازيم، اما اگر در اين زمينه بومي سازي کنيم، با هزينه هاي کمتري مي توان کار ارتقاي سيستم ها را انجام داد.
مديرعامل شرکت ايران سولار همچنين گفت، مسئله ي ديگر اين حوزه جوانان ما هستند. اگر جوانان ما بتوانند به صورت بالفعل وارد اين حوزه شوند، توانمندي و شايستگي لازم را دارند که بتوانند باعث پيشرفت شوند. امثال ما که عمري را در اين صنعت گذاشته ايم بايستي زمينه را براي ورود جوانان به اين حوزه فراهم سازيم.
وي در ادامه با اشاره به صنعت ICT گفت، در يک سال و نيم گذشته در اين حوزه تصميمات خوبي گرفته شده و فعاليت هايي که در اين حوزه انجام شده جاي تقدير و تشکر دارد. اميدوارم در زمينه ي امنيت اطلاعات نيز کار با قدرت پيش رود و از شرکت هاي خصوصي در اين حوزه استفاده شود که بسيار مي توانند راهگشا باشند.

منبع:دنياي حفاظت

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو